کلاه ایمنی دوچرخه سواری یکی از ملزومات مهم یک دوچرخه سوار بشمار می رود ، در هنگام تصادفات و برخوردها کلاه ایمنی دوچرخه سواری می تواند جان فرد دوچرخه سوار را نجات دهد پس برای انتخاب کلاه دوچرخه سواری مناسب بسیار حائز اهمیت است.
موارد زیر هنگام انتخاب کلاه ایمنی دوچرخه به شرح زیر است:
مهمتر از همه ، مطمئن شوید که یک کلاه ایمنی دوچرخه مناسب دارید: تناسب اندام ضعیف می تواند حفاظت (و اراده برای استفاده از کلاه ایمنی شما) را به خطر بیندازد ، بنابراین اندازه مناسب را بدست آورید و آن را به درستی تنظیم کنید.
به دنبال یک کلاه ایمنی دوچرخه سواری باشید که با سبک سواری شما مطابقت داشته باشد: دسته های کلاه فرایند انتخاب را با هدایت شما به سمت گزینه های مناسب تر برای نیازهای شما ساده می کند (اما یک کلاه ایمنی جاده ای را می توان در یک مسیر خاکی پوشید و یک کلاه دوچرخه سواری کوهستان را هنوز می توان در آن استفاده کرد. جاده). کلاه ایمنی در سه نوع اصلی قرار می گیرد:
کلاه ایمنی دوچرخه سواری
یک انتخاب اقتصادی هستند و حفاظت اولیه از ضربه را برای سواری های معمولی ارائه می دهند.
کلاه ایمنی دوچرخه جاده ای
سبک وزن ، دارای تهویه مناسب و آیرودینامیک طراحی شده اند.
کلاه ایمنی دوچرخه کوهستان
به خوبی تهویه می شوند و بیشتر سبک ها پوشش طولانی سر را ارائه می دهند زیرا دوچرخه سوار کوهستان بیشتر از یک سوار جاده به عقب سقوط می کند.
در نظر بگیرید که چه ویژگی های تخصصی ممکن است بخواهید: آیا فناوری های جدید حفاظتی و طراحی های پیشرفته (سبک تر ، سردتر و آیرودینامیکی بیشتر) برای شما مهم هستند؟ آیا به ویژگی های خاصی مانند پایه های داخلی برای نور یا دوربین اکشن احتیاج دارید؟ به خاطر داشته باشید که همه اینها باعث افزایش قیمت کلاه ایمنی می شود.
کلاه ایمنی دوچرخه مناسب و راحت
هنگام انتخاب یک کلاه ایمنی دوچرخه ، مناسب بودن بدن بسیار مهم است زیرا یک درب نامناسب می تواند در هنگام تصادف اثربخشی را به خطر بیندازد. و شما آن را برای هر مایل در هر سواری می پوشید ، بنابراین می خواهید به راحتی در آن قرار گیرد.
برای پیدا کردن کلاه ایمنی دوچرخه مناسب ، ابتدا اندازه دور سر خود را اندازه بگیرید زیرا اندازه کلاه ایمنی بر اساس آن است.
برای پیدا کردن دور سر خود ، یک نوار چسب انعطاف پذیر را در بزرگترین قسمت سر خود بپیچید – حدود یک اینچ بالاتر از ابروها. یا ، یک رشته را دور سر خود بپیچید ، سپس طول رشته را با یک معیار اندازه بگیرید.
پارامترهای اندازه کلاه ایمنی دوچرخه:
بسیار کوچک: زیر 20 اینچ (51 سانتی متر)
کوچک: 20 اینچ –21.75 اینچ (51 سانتیمتر – 55 سانتیمتر)
متوسط: 21.75 “–23.25 اینچ (55 سانتی متر – 59 سانتی متر)
بزرگ: 23.25 اینچ -24.75 اینچ (59 سانتی متر تا 63 سانتی متر)
فوق العاده بزرگ: بالای 24.75 اینچ (63 سانتی متر)
یک اندازه برای همه مناسب است: دارای سیستم تنظیمی بسیار قابل تنظیم است
نحوه تنظیم کلاه ایمنی دوچرخه
یک دوچرخه سوار چرخ پشت کلاه خود را برای تناسب خوب تنظیم می کند
ابتدا سفتی را تنظیم کنید. بسیاری از کلاه های ایمنی دارای یک چرخ تنظیم هستند که می توانید آن را کاملاً باز کنید تا کلاه ایمنی دوچرخه را روی سر خود قرار دهید و سپس بچرخانید تا به تناسب محکمی برسید. (هر چند سیستم های تناسب متفاوت است – شما هنوز می توانید کلاه ایمنی دوچرخه را پیدا کنید که با استفاده از لنت های فومی داخلی قابل تعویض ، استحکام مناسب را تنظیم می کند.)
یک دوچرخه سوار بند چانه را روی کلاه دوچرخه خود می کوبد و نیاز به شکل V را در بند زیر گوش نشان می دهد
در مرحله بعد ، بند چانه را محکم کرده و محکم کنید. تسمه ها باید در حین قرار گرفتن در زیر هر گوش یک V تشکیل دهند. (اگر آنها یک V راحت ایجاد نمی کنند ، سگک را زیر هر گوش تنظیم کنید تا زمانی که این کار را انجام دهید.)
در نهایت ، با بستن بند چانه ، دهان خود را کاملاً باز کنید. هنگام انجام این کار ، کلاه ایمنی دوچرخه باید به بالای سر شما فشار بیاورد. در غیر این صورت ، بند را کمی سفت کرده و این کار را تکرار کنید. (فقط بند را تا زمانی که ناراحت کننده نباشد ، سفت نکنید.)
نکات اضافی برای استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه
اندازه مارک متفاوت است: اعداد اندازه نمونه بالا در مارک های کلاه ایمنی کمی متفاوت است ، بنابراین همیشه دور سر را در اندازه ای که در نظر دارید بررسی کنید. همچنین ، مانند کفش ، مارک ها از اشکال اختصاصی برای قالب های کلاه ایمنی استفاده می کنند ، بنابراین ایده خوبی است که کلاه ایمنی را در یک فروشگاه امتحان کنید تا ببینید آیا یک مارک به ویژه مناسب فرم سر شما است.
اگر بین اندازه ها هستید ، از سایز کوچکتر استفاده کنید. گزینه های دیگر این است که به مدل های دیگر کلاه ایمنی نگاه کنید یا از کلاه دوچرخه سواری استفاده کنید تا تناسب کلاه بزرگتر بهتر شود. برخی از بزرگسالان با سر کوچکتر می توانند سایز بچه ها را راحت بپوشند.
یک کلاه ایمنی مناسب باید محکم باشد اما محکم نباشد. لبه جلویی یک اینچ یا کمتر بالای ابروها باید روی سر شما (نه به عقب کج شود) قرار بگیرد تا پیشانی شما محافظت شود. کلاه ایمنی را از یک طرف به طرف دیگر و از عقب به جلو فشار دهید. اگر به طور قابل توجهی تغییر می کند (یک اینچ یا بیشتر) ، باید تناسب را تنظیم کنید.
انتخاب در حفاظت از کلاه ایمنی
مأموریت اصلی کلاه ایمنی محافظت در برابر صدمات ناشی از ضربه ناشی از افتادن از روی دوچرخه است و آزمایشات ثابت شده همه کارآیی کلاه ایمنی را در انجام دقیق آن اندازه گیری می کند.
دو کلاه ایمنی در کنار هم ، پوسته پلاستیکی بیرونی و روکش داخلی را نشان می دهد
قسمت محافظ کلاه ایمنی شامل یک پوسته بیرونی و آستر داخلی است که با هم ادغام شده اند:
پوسته پلاستیکی کلاه ایمنی مقاومتی در برابر سوراخ شدن دارد و به کلاه ایمنی اجازه می دهد تا هنگام ضربه (برای محافظت از سر و گردن) لغزش کند.
آستر کلاه ایمنی از فوم پلی استایرن منبسط شده (اساساً پلی استایرن درجه بالا) ساخته شده است. با کند کردن سر و از بین بردن نیروهای ضربه ای از سر شما محافظت می کند.
حتما مطالعه نمایید: دوچرخه شهری
ما اکنون می دانیم که نیروهای چرخشی نیز می توانند باعث آسیب مغزی شوند ، حتی اگر آسیب کمتر آشکار باشد. در نتیجه ، سازندگان کلاه ایمنی طیف وسیعی از فناوری ها را توسعه داده اند که همه آنها با اصطلاحات مختلف مارک شده اند تا نیروهای چرخشی را در هنگام تصادف به حداقل برسانند. اگر دوچرخه سوار مکرر هستید یا فقط آرامش بیشتری می خواهید ، ممکن است تصمیم بگیرید که هزینه اضافی فن آوری های تخصصی زیر ممکن است ارزش توجه داشته باشد:
میپس:
فناوری حفاظت از ضربه چند جهته (Mips) که در کلاه ایمنی تعدادی از مارک ها یافت می شود ، دارای لایه ای با اصطکاک کم است که با چرخاندن اندکی فوم جذب کننده ضربه در هنگام ضربه ، جلوه های چرخشی را تغییر می دهد.
یک کلاه ایمنی موج دار و یک نمای نزدیک از ظاهر خطوط موج دار
WaveCel: این فناوری در برخی از کلاه های ایمنی Bontrager یافت می شود ، دارای یک ماده آستری لانه زنبوری است که برای ایجاد “منطقه چروک” پیچیده طراحی شده است که هم نیروهای ضربه اولیه و هم انرژی چرخشی را از یک ضربه جذب می کند.
یک کلاه ایمنی با فناوری SPIN و نمای نزدیک از ظاهر پوشش SPIN در داخل کلاه ایمنی
SPIN: در کلاه ایمنی POC یافت می شود ، فناوری SPIN (Shearing Pads Inside) دارای پدهای تزریق شده با سیلیکون در ساختاری است که در داخل پوسته حرکت می کند تا نیروهای چرخشی را در هنگام ضربه تغییر مسیر دهد.
انتخاب در ویژگی های کلاه دوچرخه
دو نوع کلاه ایمنی با ویژگی های مختلف اشاره شده است
تهویه: دریچه های کلاه باعث افزایش جریان باد بر روی سر شما می شود و شما را در هنگام سواری خنک تر و راحت تر می کند. هرچه دریچه های بیشتری داشته باشید ، کلاه ایمنی نیز سبک تر است.
آستین: بسیاری از سواران دوست دارند از یک محافظ آفتاب استفاده کنند-آنها در کلاه های دوچرخه سواری کوهستان رایج هستند.
محافظت کامل از صورت: برخی از کلاه های ایمنی دوچرخه سواری دارای نوار چانه ای گسترده برای محافظت از صورت در دوچرخه سواری یا مسابقه کوهستانی است.
سازگاری با کوه:
برخی از کلاه های ایمنی به گونه ای طراحی شده اند که به شما اجازه می دهند در سواری که دارای دوربین اکشن یا چراغ است (جداگانه فروخته می شود) ضربه بزنید.
برای تمیز کردن کلاه ایمنی از استفاده از حلال های شیمیایی خودداری کنید. تولیدکنندگان فقط استفاده از پارچه یا اسفنج نرم ، به علاوه صابون و آب ملایم را توصیه می کنند. بالشتک های متحرک ممکن است شسته شوند.
کلاه ایمنی را در اتاق زیر شیروانی ، گاراژ ، صندوق عقب اتومبیل یا محل دیگری که گرما در آن تجمع می یابد ، ذخیره نکنید. گرمای زیاد ممکن است باعث ایجاد حباب روی قطعات کلاه ایمنی شود. از کلاه ایمنی آسیب دیده از گرما استفاده نکنید.
از امانت کلاه ایمنی خود به دیگران خودداری کنید. شما می خواهید بدانید که کلاه ایمنی شما در طول عمر خود چه نوع استفاده ای را تجربه کرده است.
زمان تعویض کلاه ایمنی
کلاه ایمنی دوچرخه برای جذب یک ضربه طراحی شده است ، بنابراین همیشه تصور کنید که کلاه ایمنی که در هر نوع تصادفی دخیل است آسیب دیده است. حتی اگر خوب به نظر می رسد ، یکی جدید تهیه کنید.
و حتی اگر بدون تصادف بوده اید (عالی!) ، باز هم باید بعد از پنج سال کلاه ایمنی خود را تعویض کنید. آلودگی ، اشعه ماوراء بنفش و هوازدگی ممکن است اجزای اصلی را در طول زمان تضعیف کند.
حتما مطالعه نمایید: اسکوتر برقی