17 نکته درباره خرید لنز دوربین که باید بدانید

خرید لنز دوربین برای دوربین شما یک مکمل برای نهایت استفاده از کارآیی دوربین محسوب می شود.دوربین بدون لنز هیچ چیز نیست و اگرچه لنزهای بسته “kit” که با بسیاری از دوربین های قابل تعویض لنز (ILC) فروخته می شوند برای شروع کار به اندازه کافی خوب هستند ، اما کاملا محدودیت دارند.

اگر می خواهید پتانسیل کامل دوربین و خلاقیت خود را کشف کنید ، باید یک یا دو لنز دیگر به مجموعه خود اضافه کنید.

لنز کانن مدل EF-S 70-200mm F/4 L USM IS
لنز کانن مدل EF-S 70-200mm F/4 L USM IS
26,400,000 تومان
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/3.5-4.5
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا

اما با وجود انواع مختلف لنزها ، از کجا باید بدانید کدام یک از لنزها مناسب شما هستند؟

در این راهنما ما مرحله به مرحله شما را در فرآیند درک انواع مختلف لنزهای موجود و انتخاب لنز مناسب برای نیازهای شما راهنمایی خواهیم کرد.

 

1-لنزها و حسگرها

خود لنزها چیزی از حسگر نصب شده در پشت خود حس نمی کنند ، اما سنسورهای با اندازه های مختلف تأثیر بصری لنز (به طور خاص فاصله کانونی و دیافراگم) را بر روی تصویر نهایی تغییر می دهند.

امروزه در میان دوربین های قابل تعویض لنز ، سه اندازه سنسور معمول وجود دارد: چهار سوم ، APS-C و تمام فریم.

لنز سیگما  24mm F/1.4 DG HSM Art For Canon
لنز سیگما 24mm F/1.4 DG HSM Art For Canon
  • کمینه فاصله کانونی: 24 تا 50 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/1.2 تا f/2.0
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا

مثالهایی که در ادامه این مقاله آورده شده لنزهایی است که برای بدنه های فول فریم طراحی شده اند اما ما همچنین در مورد اندازه سنسور ضربه توضیح خواهیم داد.

2-لنزها چگونه نامگذاری می شوند؟

مشاهده صفحات لنز در وب سایت های تولیدکنندگان می تواند برای یک عکاس تازه کار کمی ترسناک باشد. نام لنزها اغلب شامل لیست های طولانی از حروف و اعداد است که مطمئناً چشمگیر به نظر می رسند اما کاملاً گیج کننده هستند.

خوشبختانه برای شروع می توانید با خیال راحت اکثر آنها را نادیده بگیرید و فقط بر روی چند عامل تمرکز کنید:

خرید لنز دوربین

3-فاصله کانونی

این تعریف می کند که لنز چگونه دید یا بزرگنمایی دارد
دیافراگم – به صورت “F” یا “f /” بیان می شود ، این مقدار لنز را می تواند جمع کند و توانایی آن را برای تاری تصویر پس زمینه توصیف می کند.

پیشنهاد مطالعه: کیس کامپیوتر

تثبیت کننده تصویر – برخی از لنزها شامل واحدهای تثبیت کننده نوری برای خنثی کردن اثرات تار شدن لرزش دست هستند

لنز کانن مدل EF 75-300 mm F/4.0-5.6 III
لنز کانن مدل EF 75-300 mm F/4.0-5.6 III
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/3.5-4.5
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا

Formatاندازه حسگری را که لنز برای کار طراحی شده توصیف می کند

Lens mount تعیین می کند که آیا لنز از نظر فیزیکی با دوربین شما متناسب باشد

در زیر جزئیات بیشتری از هر یک از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

فاصله کانونی

اولین عددی که برای توصیف لنز استفاده می شود فاصله کانونی آن است. در ترکیب با اندازه سنسور دوربین ، این زاویه دید را پوشش می دهد لنز ، با تعداد “mm” کوچکتر نشان دهنده زاویه باز یا بزرگنمایی بیشتر است.

لنزهای بزرگنمایی انتهای محدوده را نشان می دهند ، به عنوان مثال 24-70 میلی متر برای لنزهای بزرگنمایی کیت نامگذاری می شوند.
تصویر زیر چگونگی تغییر زاویه دید با فاصله کانونی را نشان می دهد. در این نمونه اثر این لنزها را که بر روی یک دوربین تمام فریم نصب شده اند نشان می دهد.همان لنزهای فاصله کانونی که روی سنسور کوچکتر APS-C سوار می شوند ، در صورت نصب بر روی دوربین با فرمت Micro Four Third ، زاویه دید باریک تر ، برش خورده و پوشش باریک تری را ایجاد می کنند.

لنز نیکون مدل 50mm F/1.8 AF D
لنز نیکون مدل 50mm F/1.8 AF D
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: FX
  • کمینه نسبت کانونی: f/1.2 تا f/2.0
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: نیکون
مشاهده در دیجی کالا

این اثر به شکلی است که گویی شما لنز را “بزرگنمایی” کرده اید ، اما در عوض فقط بخش کوچکتری از تصویر پیش بینی شده آن را بزرگنمایی کرده اید.

پیشنهاد مطالعه: دوربین عکاسی

در نتیجه ، فاصله های کانونی مفید در یک قالب سنسور با آنچه در سنسور دیگر برای همان منظور استفاده می کنید متفاوت خواهد بود.

لنزهای فاصله کانونی ثابت که بزرگنمایی نمی کنند (همچنین به لنزهای “پرایم” معروف است) فقط یک عدد دارند (به عنوان مثال 50 میلی متر).

تصویری که پوشش داده شده توسط مجموعه ای از فاصله کانونی محبوب را نشان می دهد. این موارد برای یک سنسور فول فریم نشان داده شده است. در صورت استفاده از سنسور APS-C یا Four Thirds ، هر یک از آنها مساحت کوچکتری را پوشش می دهند.

نوع لنز
35mm ‘full-frame’
APS-C
Four Thirds
Ultra wide angle 24mm and wider 16mm and wider 12mm and wider
Wide angle 28mm 18mm 14mm
Standard (Normal) 50mm 30mm 25mm
Telephoto 80mm and longer 55mm and longer 42mm and longer

 

بخاطر مقایسه راحت ، لنزها اغلب با فاصله کانونی “معادل 35 میلی متر” مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال یک لنز کیت 18-55 میلی متر برای APS-C ممکن است به عنوان معادل 28-90 میلی متر توصیف شود. این بدان معنی است که یک لنز 18-55 میلی متری در یک دوربین با فرمت APS-C همان زاویه دید لنز 28-90 میلی متر را در یک دوربین تمام فریم پوشش می دهد.

4-دیافراگم

مشخصات دیافراگم لنز توصیف می کند که چه مقدار نور قادر به جمع آوری آن است. دیافراگم به معنای “سوراخ” است. در این زمینه ، حفره ای که به شما اجازه عبور نور از لنز و حسگر دوربین شما را می دهد.

دیافراگم لنز را می توان به روش های مختلف بیان کرد ، با F4 ، f / 4 ، 1: 4 همه معنی یکسانی دارند.

به طور گیج کننده ای ، تعداد کمتری به معنای حداکثر دیافراگم لنز – یک سوراخ بزرگتر – است و بنابراین می تواند نور بیشتری را جمع کند. به عنوان مثال یک لنز F2.8 دو برابر بیشتر از F4 نور جمع می کند.

 

‘Whole stop’ Aperture values
F1.4 F2.0 F2.8 F4.0 F5.6 F8.0 F11 F16

این جدول مقادیر دیافراگم متداول را که با یک توقف فاصله دارند لیست می کند: هر مقدار نور دو برابر مقدار سمت راست خود را روشن می کند.

یک لنز با حداکثر دیافراگم بیشتر به شما امکان می دهد در نور کم عکس بگیرید و (به عنوان مثال) بدون استفاده از فلاش در داخل خانه عکس بگیرید. دیافراگم های عریض نیز باعث کاهش عمق میدان می شوند (یعنی چه مقدار از عکس در جلوی و پشت نقطه فوکوس تیز به نظر می رسد) ، که جنبه مهمی از عکاسی خلاق است.

لنزهای طولانی تر ، هنگامی که در یک فاصله متمرکز می شوند ، عمق میدان کمتری را برای دیافراگم یکسان ارائه می دهند. و از آنجا که برای بدست آوردن همان فریم تصویر در دوربین APS-C یا Micro Four Third به فاصله کانونی کمتری نیاز دارید ، اگر می خواهید به عمق میدان کمتری که می خواهید به طور کامل بدست آورید ، به دیافراگم بزرگتری نیاز خواهید داشت.

 

5-فریم

شایان ذکر است که لنزها معمولاً با حداکثر دیافراگم توصیف می شوند. وقتی می بینید که یک دیافراگم در کنار لنز نوشته شده است (به عنوان مثال F3.5-5.6) ، اینها به ترتیب حداکثر دیافراگم در انتهای گسترده و بلند دامنه بزرگنمایی آن هستند. اگر به عکس بیشتری برای فوکوس نیاز دارید ، می توانید اندازه دیافراگم را کاهش دهید.

6-تثبیت کننده تصویر

تثبیت کننده تصویر میزان تصویری واضح را با تصحیح لرزش ناشی از (معمولاً) لرزش دست طبیعی هنگام عکسبرداری بدون سه پایه افزایش می دهد.

تثبیت داخل بدن (جایی که سنسور دوربین برای خنثی کردن حرکت تصادفی حرکت می کند) به طور فزاینده ای رایج است ، اما بسیاری از لنزها مکانیسم تثبیت خود را برای جبران لرزش ارائه می دهند. تثبیت درون لنز به ویژه هنگام استفاده از لنزهای دور تله ، که در آن تثبیت داخل بدن به طور کلی چندان م effectiveثر نیست ، بسیار مثر است. بسیاری از دوربین ها می توانند از تثبیت کننده لنز در کنار سیستم های داخلی خود استفاده کنند تا میزان تصحیح بیشتری داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: هارد اکسترنال

سازندگان مختلف لنزها ، تثبیت کننده تصویر نوری مبتنی بر لنز را با نام های مختلف با حروف اول مربوطه در نام لنز صدا می کنند ، بنابراین آنچه در هنگام خرید باید مراقب باشید در اینجا آمده است:

7- تثبیت کننده تصویر (IS)

فوجی فیلم و پاناسونیک – تثبیت کننده تصویر نوری (OIS)
Nikon – Vibration Reduction (VR)
Sony – Optical Steady Shot (OSS)
سیگما – تثبیت کننده نوری (سیستم عامل)
تامرون – کنترل ارتعاش (VC)

 

8-پوشش قالب

با گفتن اینکه قالب سنسور تأثیر قابل توجهی در نحوه رفتار لنزها دارد ، همچنین لازم به ذکر است که برخی از لنزها فقط روی فرمت های خاص سنسور کار می کنند. در چندین نمونه ، سازندگان دوربین از همان پایه برای دوربین های APS-C و تمام فریم خود استفاده می کنند. در بیشتر این شرایط ، لنزهای فول فریم در مدل های کوچکتر APS-C کار خواهند کرد ، اما در نهایت لنزهای APS-C دوربین های فول فریم را به حالت APS-C برش داده محدود می کنند.

برخی از عکاسان با یک دوربین APS-C شروع به کار می کنند و سپس لنزهای سازگار با تمام قاب را برای آن خریداری می کنند تا اگر بعداً یک دوربین فول فریم را که از همان پایه استفاده می کند ، مبلغی را که باید هزینه کنند کم کنند.

به طور کلی ، ما به شما توصیه می کنیم لنزهایی را متناسب با نیازهای خود بخرید ، نه لنزهایی که ممکن است برای دوربینی که هنوز متعلق به شما نیست مناسب باشد.

9-نصب لنز

هر سازنده دوربین از لنز اختصاصی خود استفاده می کند ، به این معنی که لنزها را نمی توان در مارک های مختلف جایگزین کرد.

به عنوان مثال یک لنز Canon روی بدنه نیکون قرار نمی گیرد و اگر سعی کنید به لنز و دوربین آسیب برسانید. این دو استثنا Micro Four Thirds است که به طور مشترک توسط Panasonic و Olympus ساخته شده است و L-mount ، یک همکاری تمام فریم بین Leica ، Panasonic و Sigma.

بیشتر شرکت ها اکنون تلاش خود را بر روی نصب دوربین Mirrorless خود متمرکز کرده اند ، بنابراین در اینجا جدیدترین و پیشرفته ترین لنزها در حال ظهور هستند. بسیاری از لنزهای نصب شده بر روی DSLR می توانند برای کار بر روی دوربین های بدون آینه ساخته شده توسط همان مارک سازگار شوند (طرح های قدیمی احتمالاً طیف کاملی از عملکرد را ارائه می دهند) اما از لنزهای دوربین های بدون آینه نمی توان در DSLR ها استفاده کرد.

Mount Mount type Sensor formats Notes
Canon EF DSLR • Full-frame
EF-S DSLR • APS-C Canon EF-S lenses cannot be mounted on full-frame DSLRs but other brands’ EF-mount APS-C lenses can.
EF-M Mirrorless • APS-C EF and EF-S lenses can be adapted to work on EF-M cameras
RF Mirrorless • Full-frame Most EF-mount lenses work well on RF mount via an EF/RF adapter.
Four Thirds
• Olympus
• Panasonic
Micro Four Thirds Mirrorless • Four Thirds
Fujifilm X Mirrorless • APS-C
L-Mount Alliance
• Leica
• Panasonic
• Sigma
L Mirrorless • Full-frame
• APS-C (TL)
Only Leica has made TL-mount (APS-C) cameras and lenses.
Nikon F DSLR • Full-frame
• APS-C (DX)
F-mount was modernized over many decades but only relatively modern ‘AF-S’ designs offer AF when adapted onto Z-mount cameras
Z Mirrorless • Full-frame
• APS-C (DX)
Pentax K DSLR • Full-frame (FA)
• APS-C (DA)
As with Nikon, there are variants of the K mount, but most lenses work with the latest DSLRs
Sony E Mirrorless • Full-frame (FE)
• APS-C (E)
Other lens makers use ‘E’ for both APS-C and full-frame lenses, so it’s worth checking which format they cover

تعدادی از تولیدکنندگان ، از جمله Tamron ، Tokina و Sigma لنزهایی را برای نصب لنزهای سازندگان دیگر ایجاد می کنند ، با نصب های قدیمی DSLR از گسترده ترین پشتیبانی برخوردار می شوند.

سونی به برخی از تولید کنندگان اجازه می دهد تا لنزهای سیستم E-mount بدون آینه خود را بسازند اما نیکون و کانن تاکنون از پایه های جدید Z و RF خود محافظت کرده اند ، به این معنی که گزینه های شخص ثالث کمتری در دسترس است.

 

10-بزرگنمایی در مقابل پرایم

طی چند سال گذشته لنزهای بزرگنمایی تقریباً همه گیر شده اند و در نگاه اول خرید لنزی که فقط به یک زاویه دید محدود شود ممکن است بی معنی به نظر برسد. اما لنزهای پرایم هنوز هم دارای مزایای بسیار واقعی هستند.

در مقایسه با بزرگنمایی ها ، کوچکتر و سبک تر هستند ، حداکثر دیافراگم آنها سریعتر است و تصاویر واضح تر و تمیزتری می دهند.

این عوامل آنها را برای اهداف خاص بسیار مفید می کند ، به عنوان مثال عکسبرداری در نور کم یا تصویر پس زمینه تاری که در آن دیافراگم حداکثر سودمند است.

تقریباً به طور غیرقانونی ، ماهیت محدود کننده استفاده از یک فاصله کانونی می تواند با مجبور کردن شما برای تجسم ترکیب خود قبل از عکاسی ، خلاقیت را تشویق کند.

عکسبرداری با اعداد اول شما را مجبور می کند که بیشتر به آنچه می خواهید در آن قرار دهید و از عکس خود حذف کنید ، فکر کنید و همچنین باعث می شود که در چه مکانی ایستاده اید و همچنین تاثیری که این امر در پرسپکتیو دارد.

به عنوان مثال ، یک فاصله کانونی طولانی که از دور گرفته می شود ، می تواند سوژه و پس زمینه شما را فشرده کند ، در حالی که یک لنز با زاویه دید عریض که در نزدیکی سوژه شما قرار گرفته است ، فاصله بین آن و محیط اطراف را اغراق می کند.

11-برخی از انواع محبوب لنزها

بزرگنمایی استاندارد

بزرگنمایی استاندارد یک لنز با کاربرد عمومی است که طیف وسیعی از فاصله کانونی از زاویه دید گسترده تا تله فوتو متوسط را پوشش می دهد.

بارزترین نمونه لنزهای کیت همراه با دوربین شما هستند (به طور کلی چیزی در حدود 18-50 میلی متر برای APS-C یا 24-70 میلی متر برای فریم کامل).

این تطبیق پذیری را ارائه می دهد اما هنگامی که می خواهید خلاقیت بیشتری داشته باشید می تواند محدود کننده باشد. لنزهای کیت را می توان به یک اپتیک با دامنه بیشتر یا دیافراگم حداکثر F2.8 سریعتر ، با عملکرد نوری بهتر ، ارتقا داد ، مانند Canon RF 24-70mm F2.8 که در زیر نشان داده شده است.

12-بزرگنمایی تله

غالباً لنز دومی که عکاسان خریداری می کنند ، یک بزرگنمایی تله به شما امکان می دهد تا با بزرگنمایی سوژه خود در قاب ، به آن نزدیکتر شوید.

بنابراین برای عکاسی از مواردی مانند ورزش ، حیات وحش ، صحنه های دور از طبیعت یا کودکانی که می دوند مفید است.

با باریک کردن دید خود ، یک لنز طولانی می تواند باعث فشرده سازی سوژه و پس زمینه شما شود ، و اغلب باعث می شود که به نظر می رسد پس زمینه بزرگتر شده و به سوژه نزدیک تر است.

13-سوپرزوم

Superzooms لنزهای همه در یک هستند که طیف کاملی از فاصله کانونی را از یک زاویه دید عریض گرفته تا تله فوتو طولانی پوشش می دهند.

در یک بسته آنها محدوده بزرگنمایی کیت همراه با دوربین را به همراه بزرگنمایی تله فوتو ترکیب می کنند و بنابراین لنزهای مسافرتی با هدف کلی را ایجاد می کنند. کیفیت تصویر فنی غالباً به خوبی دو لنز جداگانه نیست و بیشترین دیافراگم تمایل به کوچک بودن دارد (عدد F بالاتر) ، به این معنی که عملکرد نور کم بدتر و توانایی کمتری برای دستیابی به عمق میدان کم است.

با این حال ، برای بسیاری از کاربران این کار بیشتر از راحتی آنها جبران می شود.

بزرگنمایی با زاویه دید عریض
بزرگنمایی با زاویه باز ، زاویه دید را فراتر از اندازه بزرگ شدن استاندارد گسترش می دهد و به شما امکان می دهد چشم اندازهای گسترده یا شگفت انگیز معماری ثبت کنید.

برای دیدن من ، مانیتور شهری ، معماری ، عکسهای داخلی و عکاسی شبانه و نجومی یک انتخاب محبوب است.

14-لنز ماکرو

‘Macro’ برای توصیف لنز با توانایی تمرکز نزدیک بسیار زیاد استفاده می شود ، که به شما امکان می دهد از اشیای کوچک مانند حشرات یا گلها عکس بگیرید برخی از لنزهای بزرگنمایی از “ماکرو” در نام خود برای نشان دادن توانایی تمرکز نزدیک به حد معمول استفاده می کنند ، اما لنزهای ماکرو واقعی تمایل به فاصله کانونی ثابت دارند.

به طور کلی ، هرچه فاصله کانونی بیشتر باشد ، می توانید از سوژه خود فاصله بگیرید. (نیکون به جای این لنزها لنزهای ‘Micro’ یا ‘MC’ نامیده می شود ، که از نظر فنی دقیق تر است.)

15-لنز پرایم سریع

لنزهای پرایم سریع در تمام فاصله کانونی ، از زاویه دید گسترده تا فوق تله وجود دارند ، اما آنچه در آنها مشترک است ، توانایی گرفتن نور ، پس زمینه تاری و ارائه کیفیت نوری بالا است.

ما به طور سنتی 35 میلی متر (یا معادل 23 میلی متر یا 17 میلی متر معادل آن را در سنسورهای APS-C یا Four Third) پیدا کردیم که از نظر زیاد گسترده یا بزرگنمایی نبودن ، فاصله کانونی بسیار خوبی برای همه کارها است. دیافراگم حداکثر F1.8 می تواند عمق میدان کم داشته باشد و به شما امکان می دهد در نور کم و بدون نیاز به فلاش کار کنید ، در حالی که کم حجم و سبک است.

پرایم های با زاویه گسترده تر و فاصله کانونی طولانی تر نیز در دسترس هستند ، لنزهایی با حداکثر دیافراگم حتی سریعتر (F1.4 و روشن تر) که به طور معمول نوری با کیفیت بالاتر ارائه می دهند ، به شما امکان می دهد در نور کم کار کنید و عمق میدان حتی کمتری به به جداسازی سوژه کمک کنید.

16-سایر ویژگی های لنز

چند جنبه دیگر در ساخت و عملکرد وجود دارد که ممکن است بخواهید هنگام خرید لنز در نظر بگیرید:

فوکوس خودکار

عملکرد فوکوس خودکار می تواند به طور قابل توجهی بین لنزها متفاوت باشد و عملکرد فوکوس خودکار می تواند تفاوت زیادی بین ثبت لحظه مناسب در یک رویداد ورزشی یا یک رویداد اجتماعی و داشتن یک تجربه عکاسی ناامیدکننده ایجاد کند.

سیستم های دوربین بدون آینه هنوز نسبتاً جدید هستند و یک کنش متقابل ظریف در طراحی نوری و موتور فوکوس وجود دارد که عملکرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

به عنوان مثال موتورهای اولتراسونیک از نوع حلقه ای که برای تمرکز روی DSLR بسیار مناسب بودند ، برای تمرکز روی دوربین های بدون آینه مناسب نیستند ، به ویژه برای حرکات نرم و ظریف مورد نیاز برای فوکوس خودکار فیلم. به همین ترتیب ، انجام کلی گویی دشوار است ، بنابراین ارزش بررسی بررسی لنزهایی را که قصد دارید خریداری کنید ، است.

فوکوس الکترونیکی دستی (‘فوکوس با سیم’)
بسیاری از لنزهای مدرن هیچ ارتباط فیزیکی بین حلقه فوکوس و عناصر لنز فوکوس ندارند ، همانطور که در لنزهای قدیمی SLR و DSLR مشاهده شد.

بسیاری از دوربین ها از این ویژگی برای ایجاد فوکوس دستی حساس به سرعت استفاده می کنند ، جایی که چرخش سریع حلقه فوکوس منجر به جهش فوکوس بیشتر از حرکت کند می شود.

با این کار می توانید به سرعت به بخشی از محدوده فوکوس که می خواهید بروید ، اما اگر بخواهید هنگام فیلمبرداری به طور دستی فوکوس کنید می تواند ناخوشایند باشد.

برای دور زدن این موضوع ، بعضی از دوربین ها حالت پاسخ فوکوس “خطی” را ارائه می دهند ، جایی که در پاسخ به میزان چرخش فوکوس ، فوکوس همیشه با همان مقدار حرکت می کند: به شما امکان می دهد مقدار لازم برای چرخش را تمرین کنید و پیش بینی کنید. حلقه.

اگرچه فوکوس اتوماتیک مدرن بسیار عالی است ، اما هنوز تعداد زیادی لنز فوکوس دستی در بازار وجود دارد.

اینها شامل طراحی بهینه شده برای فیلمبرداری فیلم و طراحی سنتی و با کیفیت بالا ، از طریق لنزهای غیرمعمول و تخصصی است که ساخت فوکوس خودکار همراه با خلاقیت شرکت های کوچک بدون تجربه (یا دسترسی به پروتکل های نصب لنز) برای ساخت تقریباً غیرممکن است لنزهای AF

لنزهای با زاویه فوق العاده عریض ، لنزهای تغییر شیب و برخی لنزهای بسیار گران قیمت که از نظر مکانیکی ساده اما از نظر نوری بسیار عالی طراحی شده اند ، وجود ندارند و قابل تأمل هستند.

به عنوان یک قاعده کلی ، هرچه لنز گران تر باشد ، احتمال ساخت آن نیز بهتر است

لنزهای کیت که به همراه دوربین ها تولید می شوند دارای سبک و پلاستیکی هستند.

اگر کمی بیشتر هزینه کنید ، می توانید لنز با دوام تری بدست آورید.

برخی از لنزها دارای مهر و موم های محیطی در برابر گرد و غبار و آب هستند. به طور کلی این گرایش به سمت انتهای طیف قیمت است ، اما به طور خاص Pentax و Olympus طیف مناسبی از لنزهای مهر و موم شده با قیمت متوسط را ارائه می دهند.

نتیجه گیری

یک حرف آخر هنگام انتخاب سیستم دوربین برای سرمایه گذاری ، مهم است که بدانیم لنز به همان اندازه دوربین در کیفیت تصویر تأثیر دارد.

ماندگاری لنزها نسبت به دوربین ها نیز بیشتر است و با سرعت کمتری نسبت به بدن منسوخ می شوند ، بنابراین ارزش دارد که کمی بیشتر هزینه کنید تا کیفیت یا انعطاف پذیری مورد نظر خود را بدست آورید.

اما ، در حالی که سیستم های DSLR بسیار گسترده تر هستند ، بیشتر توسعه لنزهای جدید بر روی دوربین های بدون آینه متمرکز شده است ، بنابراین اینها ممکن است در آینده اثبات شوند.

به خاطر داشته باشید که اکثر سیستم های لنز بدون آینه هنوز چند سال از عمر آنها نمی گذرد ، بنابراین ممکن است در حال حاضر نوع لنز مورد نظر شما را از دست بدهند.

همانطور که گفته شد ، سیستم با اکثر گزینه ها ذاتاً بهتر از یک سیستم کوچکتر نیست که شامل تمام لنزهای مورد نیاز شما باشد.

بسیاری از علاقه مندان متوقف کردن آن دشوار هستند. به شما هشدار داده شده است…

 

 

با توجه به اینکه علاقه مند به مطالعه این مطلب هستید ، پیشنهاد می کنیم مقالات دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری و تلسکوپ و میکروسکوپ  را نیز مشاهده بفرمایید، همه سعی ما معرفی ویژگی های محصولات مورد نظر شما و انتخاب راحت شما از بین محصولات مورد نظرتان با شناخت و آگاهی بیشتر است، امیدواریم با ارائه نظرات خود ما را یاری نمایید.

 

 

  • نحوه نمایش محصول ها
لنز کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM
لنز کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM
  • کمینه فاصله کانونی: 24 تا 50 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز دوربین کانن مدل 18-135 میلی متر IS USM
لنز دوربین کانن مدل 18-135 میلی متر IS USM
  • ماونت لنز: EF-S
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز نیکون 50mm f/1.8G AF-S
لنز نیکون 50mm f/1.8G AF-S
  • کمینه فاصله کانونی: 24 تا 50 میلی متر
  • ماونت لنز: FX
  • کمینه نسبت کانونی: f/1.2 تا f/2.0
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: نیکون
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن مدل EF-S 70-200mm F/4 L USM IS
لنز کانن مدل EF-S 70-200mm F/4 L USM IS
26,400,000 تومان
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/3.5-4.5
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز نیکون مدل 50mm F/1.8 AF D
لنز نیکون مدل 50mm F/1.8 AF D
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: FX
  • کمینه نسبت کانونی: f/1.2 تا f/2.0
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: نیکون
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن مدل EF 70-200mm f/2.8L IS III USM
لنز کانن مدل EF 70-200mm f/2.8L IS III USM
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/2.0-f/3.5
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز نیکون AF-S 18-140mm f/3.5-5.6G ED DX VR
لنز نیکون AF-S 18-140mm f/3.5-5.6G ED DX VR
  • کمینه فاصله کانونی: 8 تا 24 میلی متر
  • ماونت لنز: DX
  • کمینه نسبت کانونی: f/2.0-f/3.5
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: نیکون
مشاهده در دیجی کالا
لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED
لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED
  • کمینه فاصله کانونی: 8 تا 24 میلی متر
  • ماونت لنز: DX - FX
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: نیکون
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن مدل EF 50mm f-1.4 USM
لنز کانن مدل EF 50mm f-1.4 USM
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/1.2 تا f/2.0
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز دوربین کانن مدل 24-105 میلی متر IS STM
لنز دوربین کانن مدل 24-105 میلی متر IS STM
  • ماونت لنز: EF
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن EF 85mm F/1.8 USM
لنز کانن EF 85mm F/1.8 USM
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/1.2 تا f/2.0
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز دوربین مایک مدل 6.11mm f/3.5 E-FE مناسب برای دوربین سونی
لنز دوربین مایک مدل 6.11mm f/3.5 E-FE مناسب برای دوربین سونی
  • ماونت لنز: E
  • کمینه نسبت کانونی: f/2.0-f/3.5
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: سونی
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM به همراه فیلتر لنز یو وی 49 کانن
لنز کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM به همراه فیلتر لنز یو وی 49 کانن
  • ماونت لنز: EF
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز سیگما  24mm F/1.4 DG HSM Art For Canon
لنز سیگما 24mm F/1.4 DG HSM Art For Canon
  • کمینه فاصله کانونی: 24 تا 50 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/1.2 تا f/2.0
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز نیکون مدل 50mm f/1.4G AF-S
لنز نیکون مدل 50mm f/1.4G AF-S
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: FX
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: نیکون
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن مدل EF-S 10-22mm USM
لنز کانن مدل EF-S 10-22mm USM
  • کمینه فاصله کانونی: 8 تا 24 میلی متر
  • ماونت لنز: EF-S
  • کمینه نسبت کانونی: f/3.5-4.5
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن مدل 250-55 F/4-5.6 IS STM
لنز کانن مدل 250-55 F/4-5.6 IS STM
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: EF-S
  • کمینه نسبت کانونی: f/3.5-4.5
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز نیکون مدل AF-P DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR
لنز نیکون مدل AF-P DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR
  • کمینه فاصله کانونی: 8 تا 24 میلی متر
  • ماونت لنز: DX
  • کمینه نسبت کانونی: f/3.5-4.5
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: نیکون
مشاهده در دیجی کالا
لنز دوربین کانن مدل  EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
لنز دوربین کانن مدل EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
  • کمینه نسبت کانونی: f/5.6 و بالاتر
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز تامرون مدل AF 18-270 mm F/3.5-6.3 Di II VC LD PZD مناسب برای دوربین‌های نیکون
لنز تامرون مدل AF 18-270 mm F/3.5-6.3 Di II VC LD PZD مناسب برای دوربین‌های نیکون
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: نیکون
مشاهده در دیجی کالا
لنز دوربین مدل openMV3 2.8-12mm
لنز دوربین مدل openMV3 2.8-12mm
  • کمینه فاصله کانونی: 8 تا 24 میلی متر
  • ماونت لنز: M
  • کمینه نسبت کانونی: f/1.2 تا f/2.0
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: دی‌جی‌آی
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن EF-S 10-18mm F4.5-5.6 IS STM
لنز کانن EF-S 10-18mm F4.5-5.6 IS STM
  • کمینه فاصله کانونی: 8 تا 24 میلی متر
  • ماونت لنز: EF-S
  • کمینه نسبت کانونی: f/4.5-f/5.6
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن مدل EF 75-300 mm F/4.0-5.6 III
لنز کانن مدل EF 75-300 mm F/4.0-5.6 III
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/3.5-4.5
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III
لنز کانن EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III
  • ماونت لنز: EF-S
  • کمینه نسبت کانونی: f/5.6 و بالاتر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز دوربین کانن مدل EF 16-35mm f/4L IS USM
لنز دوربین کانن مدل EF 16-35mm f/4L IS USM
  • کمینه فاصله کانونی: 8 تا 24 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/5.6 و بالاتر
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن مدل EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS II
لنز کانن مدل EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS II
  • کمینه فاصله کانونی: 50 تا 100 میلی متر
  • ماونت لنز: EF-S
  • کمینه نسبت کانونی: f/3.5-4.5
  • لرزش گیر تصویر: بله
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا
لنز کانن EF 16-35mm f/2.8L II USM
لنز کانن EF 16-35mm f/2.8L II USM
  • کمینه فاصله کانونی: 8 تا 24 میلی متر
  • ماونت لنز: EF
  • کمینه نسبت کانونی: f/2.0-f/3.5
  • لرزش گیر تصویر: خیر
  • مخصوص دوربین شرکت: کانن
مشاهده در دیجی کالا

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید